Zesde en zevende week in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Noëlle Boer - WaarBenJij.nu Zesde en zevende week in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Noëlle Boer - WaarBenJij.nu

Zesde en zevende week in Bergen

Door: Noëlle

Blijf op de hoogte en volg Noëlle

21 Februari 2016 | Noorwegen, Bergen

Maandag (8 februari) begon de laatste werkweek voordat mijn vriend zou komen. Echt snel gegaan! Maar van mij mocht het snel vrijdag zijn. Na het werk heb ik nog eventjes aan mijn school gewerkt en hebben we lekker pannenkoekjes gemaakt. Altijd goed!
Op dinsdagavond (9 februari) hebben we met de internationale studenten de verjaardagen gevierd van een aantal studenten. De jarigen kregen een kaart waarin iedereen iets geschreven had. Super leuk! Helaas ben ik pas in juli jarig☹. Daarvoor hadden Mylène en ik een lekkere caesar salade gemaakt. Deze was echt verrukkelijk, hihi.
Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben heb ik een week overgeslagen met mijn blog, dus ik schrijf voor deze eerste week niet heel uitgebreid. De week hierna was namelijk veeeeel leuker☺.
Op woensdag (10 februari) was het schoonmaak- en wasdag. Na het werk heb ik, na een lekkere wandeling gemaakt te hebben, mijn kamer helemaal schoongemaakt, twee wasjes gedaan(kleding en beddengoed) en gekookt. Het weer is echt geweldig, strak blauwe lucht en een lekker zonnetje. We hadden, voor aan het einde van de middag, twee wasmachines gereserveerd, maar omdat we nog druk bezig waren met het schoonmaken van onze kamers gingen we iets later richting de wasmachines. De gereserveerde wasmachines konden toen niet meer gebruikt worden omdat we 38 minuten nodig hadden voor een was en we hadden nog maar 30 minuten over voordat de shift weer voorbij was. Het is ons toen gelukt om voor de volgende shift een wasmachine te bemachtigen, en hierin hebben we de twee wasjes om de beurt gewassen, want verder was er geen wasmachine meer vrij. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en waren we om 10:30 gedoucht en wel helemaal klaar en moe. Tussendoor hebben we lekker gebakken aardappeltjes met groentepakketjes uit de oven gegeten. De foto hiervan zal ik bijvoegen.
Op donderdag (11 februari) hebben we na het werk een hoop boodschappen gedaan, zijn we naar de zonnebank geweest en hebben we lekkere spaghetti gemaakt. Het regelen van de verrassing voor de jongens was inmiddels gelukt, dus deze zonnebank konden we wel gebruiken;). Donderdagavond hebben we lekker rustig aan gedaan en nog even gerelaxt voordat de jongens zouden komen.
Op vrijdag (12 februari) was de dag aangebroken! Vandaag zou de aller gekste, liefste etc. komen. Eerst nog een dagje werken, waarbij ik om twee uur al weg mocht omdat ik had verteld dat mijn vriend zou komen. Ze vertelden me dat ik heel goed gewerkt had afgelopen weken en dat ik het had verdiend☺. Ik kon me thuis nog even lekker opfrissen en de afwas doen, waarna we richting het vliegveld gingen. Wat was ik blij om Theo te zien! Toen we thuis kwamen hebben we ons eerst lekker geïnstalleerd, een drankje genomen die Mylène haar vriend had meegenomen(gin-tonic) en taco’s gemaakt. Dat was natuurlijk super gezellig. En we kwamen erachter dat mijn vriend en Mylèn haar vriend(Tim) goed met elkaar konden opschieten.
Zaterdagochtend (13 februari) hebben we eerst lekker gedoucht en hebben we met zijn allen pistoletjes grilworst gegeten uit Nederland. Theo had drie grilworsten mee, en nog heel veel andere dingen. We zijn ’s middags de stad in gegaan, een wandelingetje gemaakt en op een terrasje gezeten met een kopje koffie en een wijntje. Het weer had niet beter kunnen zijn. Toen we het koud kregen zijn we naar de supermarkt gegaan om nog wat boodschappen te doen. Tim wilde spaghetti met gamba’s gaan maken dus we moesten nog wat dingetjes inslaan. Onder het genot van een gin-tonic hebben we genoten van de spaghetti.
Zondag (14 februari) stond een van de zeven bergen, ‘Fløyen’, op het programma. Na allemaal gedoucht te hebben, hebben Mylène en ik ons gehouden aan ons zondagsritueel en daarom hebben we pannenkoeken gebakken. Dat viel zeer in de smaak. Omdat we onze mooie kleding aan hadden, zijn we met de ‘Fløybanen’ omhoog gegaan. Dit is een soort treintje en is binnen 5 minuten boven. Het uitzicht was, met het zonnetje dit keer, geweldig. De foto’s zal ik er even bij doen. We hebben lekker een uurtje op het terras op de berg gezeten met een warme chocolademelk. Natuurlijk was het deze dag Valentijn, dus hadden Mylène en ik het een en ander voorbereid. We hadden een mooie kaart gekocht en daar een zoetsappig verhaaltje in geschreven. Ook hadden we de verrassing verklapt, namelijk een heerlijk dagje vertoeven in de spa aan de kust met een herbal bath en een massage. Met het uitzicht op dat moment op Fløyen was dat het ideale Valentijns gevoel. Mylène zou dit maandag gaan doen met Tim en ik woensdag met The. Toen we het een beetje koud kregen en de zon onder begon te gaan, zijn we naar beneden gelopen. Hierna zijn we op zoek gegaan naar een leuk restaurantje om Valentijnsdag af te sluiten. We hebben een lekkere burger met patatjes gegeten en daarbij uiteraard een flesje wijn besteld.
Op maandag (15 februari) stond er voor mij en The een ‘Norway in a nutshell’ tour op het programma. Een tour waarbij je langs een heleboel mooie plekken en fjorden gaat en daarbij gebruik maakt van de trein, bus en boot. De treinreis is een van de mooiste in de wereld. Om 8:43 zou de trein vertrekken richting Voss. We kwamen daar op tijd aan en hebben gekeken EN nagevraagd welke trein we moesten hebben. Spoor 3… Dus niet, het moest spoor 4 zijn, maar toen we daar achter kwamen hadden we de juiste trein al gemist. De treinen naar en vanaf Voss kwamen op het zelfde moment aan als dat ze vertrokken, klein verschilletje maar. Een andere dag was geen optie, want op dinsdag moest ik werken en woensdag gingen we naar de spa. Gelukkig waren en nog vijf mensen uit Maleisië die hetzelfde probleem hadden. Samen hebben we toen een 2,5 uur durende taxirit naar Flåm besteld, waardoor we de tour konden doen in een andere richting en daarbij maar één onderdeel van de tour zouden missen. De taxi was nog wel even €40,- per persoon extra, maar de bus naar Flåm (die om 11:15 pas zou vertrekken) was €35,- per persoon extra. Door het nemen van de taxi konden we nog een paar uurtjes in het mooie Flåm vertoeven, en de gehaktballetjes van Theo z’n moeder eten die hij meegenomen had van thuis. De taxirit was verbluffend mooi, en de laagste temperatuur die we op het display van de taxi zagen staan was -17°C:o. Eigenlijk was de gehele tour geweldig mooi. Het zonnige weertje hielp daar ook zeker aan mee. De boottocht was heel mooi maar vrij koud. Je kon op drie verschillende dekken staan, en je kon ook binnen zitten en door de raampjes naar buiten kijken. De eerste keer zijn we na 20 minuten naar binnen gegaan, daarna na 10 minuten, daarna na 5 minuten en daarna zijn we alleen voor een fotootje nog naar buiten gegaan waarna we snel weer naar binnen gingen. The had net een warme muts gekocht, en deze kwam heel goed van pas. ’s Avonds hebben we macaroni opgewarmd die The ook had meegenomen van thuis, omdat we heel moe waren. Heerlijk! Wat een lieve schoonmoeder heb ik ook☺.
Dinsdag (16 februari) moesten Mylène en ik helaas werken. Hierna zijn we allemaal richting de Starbucks gegaan, en een lekker koppie gedaan. ’s Avonds hebben we onze (ondertussen) beroemde lasagne gemaakt, die zeer in de smaak viel, en nog een wijntje gedronken.
Op Woensdag (17 februari) zijn we om 8:50 met de boot richting de spa gegaan. De boot voer door de fjorden heen, maar omdat het slecht weer was, was het een ruig ritje. Eenmaal aangekomen in Os, waar de spa zich bevond, stond er niemand om ons op te halen. Dit was echter wel afgesproken. Ik heb toen maar meteen gebeld, waarbij ik hoorde dat ze ons vergeten waren. Gelukkig was het maar een paar minuutjes met de auto. Er kan ook niks meteen goed gaan als we er met zijn tweeën op uit gaan.. De spa was echt geweldig. Er waren twee zwembaden, een groot bubbelbad(therapy bath), en 4 sauna’s tot onze beschikking. Als klapper op de vuurpijl stond er nog een ‘herbal bath’ en een massage op het programma. We hebben daar geluncht in onze badjas en heerlijk genoten. Een ideale afsluiting van ons weekje samen. ’s Avonds hebben The en ik een biefstukje gebakken (ja, deze had The ook voor me meegenomen) met gebakken aardappeltjes, satésaus en sla. Mylène was met Tim uiteten, dus we hebben lekker saampjes gekookt.
Donderdagochtend (18 februari) moesten we alweer afscheid nemen van elkaar, omdat ik aan het werk moest. Dit ging niet vanzelf, laat ik het daar maar op houden. Donderdagavond hadden we gelukkig wat afleiding door de ‘International cooking night’, die georganiseerd was voor ons. Iedereen moest wat koken in een grote keuken op school, waarna we een soort lopend buffet hielden en iedereen iets kon proeven. Zo was er Deense curry, Franse uiensoep, Hollandse appelflappen en worstenbroodjes, Engelse high tea, Spaanse omelet, pannenkoeken met spek, chocolade mousse, pizza en nog veel meer. Een groot succes, en een perfecte afleiding.
Op vrijdag (19 februari) had ik lekker vrij en heb ik ’s ochtends rustig aan gedaan uitgeslapen en het beddengoed gewassen. Ik was heel moe van de drukke week, dus dat had ik erg nodig. Mylèn was wel aan het werk, maar gelukkig wel vroeg klaar. ’s Middags hebben we afgesproken met Mylèn haar ouders die tot dinsdag zouden vertoeven in het mooie Bergen. Ze waren ’s middags aangekomen. Samen hebben we even gewandeld een kopje koffie gehaald bij de Starbucks, en geshopt. Altijd als ik met Mylène ga winkelen geef ik geld uit, en zo ook dit keer weer. ’s Avonds hebben we voor Mylèn haar ouders spaghetti uit de oven gemaakt, wat ook heel gezellig was.
Zaterdagochtend (20 februari) hebben we de laatste grilworst opgemaakt op een lekker pistoletje. ’s Middags hadden we afgesproken om eerst met zijn vieren bij ons te lunchen en dan de stad in te gaan. Helemaal op de tis met onze nieuwe kleding aan zijn we daarna lekker de stad in gegaan en ’s avonds mocht ik met Mylèn en haar ouders mee uiteten. Mylèn had een tafel gereserveerd in een italiaans tentje ‘Ruccola’, waar we heerlijk gesmikkeld hebben van onze pizza(en meer;). Echt een aanrader. En natuurlijk super lief dat ik met ze mee mocht.
Vandaag (zondag 21 februari) hebben we ’s ochtends ons kamertje schoongemaakt, ontbeten, gedoucht en we zijn daarna hard aan de slag gegaan voor school. Natuurlijk moest ik nu ook echt mijn blog afmaken na twee weken. Ik zal later vandaag proberen om nog wat foto’s erbij te zetten.
Ha det bra! En tot mijn volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëlle

20 jaar, en in het 4e jaar van mijn studie 'Medische Beeldvorming en Radiotherapie'(MBRT).

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 2910

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 02 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: