Vierde week in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Noëlle Boer - WaarBenJij.nu Vierde week in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Noëlle Boer - WaarBenJij.nu

Vierde week in Bergen

Door: Noëlle

Blijf op de hoogte en volg Noëlle

31 Januari 2016 | Noorwegen, Bergen

Hello again, lieve vrienden en vriendinnen. Engels, Nederlands en Noors? Ik haal het allemaal door elkaar hier. Deze week had ik de laatste twee Noorse lessen, dus ik ben nu helemaal geïntegreerd.
Maandag (25 januari) begon de laatste schoolweek alweer. Ik moest voor een college drie artikelen lezen, zoals in mijn vorige blog al te lezen was. Tijdens het college kreeg ik te horen dat ik voor de volgende dag een soort ‘oefen’ clinical audit moest maken met mijn groepje, en een 44 bladzijden van een boek(in het Engels) moest lezen. Zo dan! Daar was ik niet heel blij mee. Het boek was ook nog eens super saai, en alles werd meerdere keren herhaald. Ik heb hier dus maar een deel van gelezen, en met mijn groepje hadden we de clinical audit afgemaakt. S’ middags hadden we onze een na laatste Noorse les, die wel prima ging. In de avond hebben we noodles met kip en groenten gemaakt, hebben we wat geklierd voordat Mylène haar vriendin terugkwam van haar uitstapje in Bergen, en verder wel rustig aan gedaan. Ja we hebben allebei af en toe even onze buitjes en zijn dan heel goed in klieren. We hebben het meestal heel erg gezellig samen!
Dinsdag (26 januari) moesten we met ons groepje de clinical audit presenteren. Dit ging wel goed, en we kregen goede feedback. Het was goed om even geoefend te hebben. Aan het einde van de drie maanden hier moeten we het namelijk helemaal alleen doen! Ook hadden we onze laatste Noorse les! We hebben hem goed afgesloten, waarbij het Mylène eindelijk lukte om haar naam goed te spellen! De ‘Y’ spel je hier namelijk op een hele rare manier, en dat had de leraar nog niet eerder goedgekeurd. S’ middags hebben we Mylène haar vriendin naar de bus gebracht, die naar het vliegveld zou gaan. Ook hebben we nog even een rondje gedaan door het winkelcentrum. We hadden namelijk ‘tie rips’ nodig, om onze douchekop vast te zetten. Ik had al eerder een oplossing bedacht voor het naar beneden zakken van onze douchekop, maar dit werkte niet heel goed. Hij is nu helemaal gefixeerd☺. Dinsdagavond hadden we restjesdag met lasagne en pasta pesto en hebben we ons kamertje een beetje schoongemaakt.
Woensdag(27 januari) hadden we ‘study day’. Dit was een heerlijke dag, waarbij we ons verslag na drie weken voor INholland hebben gemaakt, twee wasjes hebben gedraaid, cake hebben gebakken, pasta met prei hebben gemaakt en s’ avonds een lekkere cappuccino hebben gedronken in een super leuk tentje genaamd ‘Elefanten’. We waren gezellig met vier meiden en hebben een kleine wandeling door het centrum gemaakt. Een geslaagde dag!
Op donderdag (28 januari) kregen we een ‘CPR cursus’(reanimatie), die heel erg leerzaam was. Allereerst kregen we wat theorie wat betreft reanimeren en daarna mochten we zelf gaan oefenen. Zwaar wat het was, een hele work-out. We hebben drie keer 5 minuten gereanimeerd op een reanimatiepop, waarbij we elkaar konden afwisselen. Ook hebben we gebruik leren maken van de defibrillator. Op INholland heb ik ook al eens een workshop reanimeren gehad, maar vergeleken bij deze cursus was dat helemaal niks. De meneer die de cursus gaf was heel aardig en gedreven, en iedereen deed goed z’n best. Aan het einde van de middag had ik nog een meeting met m’n stagedocent voor de tweede stage op de afdeling radiologie. S’ avonds hebben we echt een super lekkere ‘ceaser salade’ gemaakt volgens Mylène’s recept. Die gaan we zeker nog vaker maken! We hebben de dag afgesloten met een aflevering van ‘Wie is de mol’☺.
Op vrijdag (29 januari) kregen we de mogelijkheid om te reflecteren op de lessen, groepsopdrachten etc., waarmee de laatste schoolweek afgesloten werd. Daarna zijn we snel richting het winkelcentrum gegaan om een wit shirt te scoren voor de neon/body paint party die s’ avonds gepland stond in de club van het appartementencomplex, en om boodschappen te doen voor het weekend. Ik had een leuk wit bloesje en een haarband van de kinderafdeling, heel schattig. Er was een storm voorspeld vanaf drie tot zes uur, dus we moesten zorgen dat we snel thuis waren. De school werd vanaf twaalf uur gesloten en iedereen werd verzocht om binnen te blijven. Dit vonden we een goed excuus om nog een aflevering ‘Wie is de mol’ en een aflevering ‘Mindfuck’ te kijken. Heerlijke middag! We zijn lekker vroeg gaan douchen en hebben ons klaar gemaakt voor het feest. Het was echt een super leuk feest! De muziek was top, we kregen gratis pizza en het was best druk! Foto’s volgen nog!
Zaterdag (30 januari) begonnen we de dag rustig. Lekker uitgeslapen, warme broodjes gemaakt en de planning voor de dag besproken. Een paar Nederlandse meiden moesten nog uniformen/pakken halen voor aankomende stageweek in het ziekenhuis. De pakken moeten voor alle stageplaatsen in Bergen namelijk gehaald worden in het universitaire/grote ziekenhuis. Ik ga daar mijn stage ook doen, maar het leek me toch wel handig om eventjes mee te gaan en alvast te kijken waar het is. Daarna hebben we met z’n alle een cappuccino gehaald bij de Starbucks. Mylène en ik moesten eigenlijk nog even naar de IKEA, omdat er een bord gesneuveld is. We hadden ook nog twee placemats nodig, dus zijn we die middag maar eventjes langs geweest. Natuurlijk kwamen we met wat meer spulletjes thuis, maar ik heb m’n kamer weer iets gezelliger kunnen maken. S’ avonds hebben we lekker lasagne opgewarmd die we nog hadden, en een aflevering ‘Mindfuck’ en ‘Wie is de Mol’ gekeken. We lopen nu weer bij met alle afleveringen, hihi.
Op zondag (31 januari) moest ik toch echt eventjes iets aan school gaan doen. Er is namelijk nog veel te doen! S’ ochtends eerst even lekker pannenkoeken gemaakt, gedoucht en aangekleed. S’ middags heb ik met Mylène even hard gewerkt, en bijna een hele opdracht organisatiecontext van de afstudeerplek af gekregen. We mochten wel even trots op onszelf zijn dus! Ik heb s’ middags ook even gezellig met mijn ouders gebeld, wat alweer een tijdje geleden was. Samen met een groep internationale studenten zijn we aan het einde van de middag naar een ijs hockey wedstrijd wezen kijken hier in Bergen. Leuk dat het was! Ik had het eigenlijk nog nooit gezien, maar al wel gedacht dat ik het leuk zou vinden. Het was echt geweldig! Ik zou ook nog graag naar een handbal wedstrijd willen gaan kijken hier. Ik vind handbal echt super leuk, en handbal is een grote sport in Noorwegen. Ik zal wat foto’s van de ijs hockey bij m’n blog zetten. Ik denk dat we nog wel een paar keer gaan kijken.
Toen we terug kwamen was het alweer kwart over zeven, dus hebben we lekker makkelijk pizza broodjes gemaakt. En ik heb nog eventjes met mijn lieve vriendje gebeld. Nu zit ik hier nog eventjes m’n blog af te maken. Morgen begint de eerste stageweek op de afdeling radiotherapie. Spannend!
Tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëlle

20 jaar, en in het 4e jaar van mijn studie 'Medische Beeldvorming en Radiotherapie'(MBRT).

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 2904

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 02 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: